جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1185933
۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
فاجعه منا

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید در نظر دارد که دبیرخانه دائمی شهدای منا را تأسیس کند و در طول سال به تکریم این شهدای عزیز بپردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضانعلی موسوی‌مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفتمین مراسم ملی سالگرد شهدای منا که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت: در حادثه منا نزدیک به ۵۰۰ حاجی را از دست دادیم که بعضاً از چهره‌های شاخص و برجسته‌ای بودند که زمینه‌های لازم برای نیل به مقام شهادت در آن‌ها متبلور بود.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم افزود: شهادت دارای جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که در این میان، شهدای منا از نظر تنوع و کمیت دارای وضعیتی ویژه بودند و وقتی درباره احوالاتشان بررسی می‌کنیم، شهادت را گمشده جدی برخی از آن‌ها می‌یابیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: با توجه به ضرورت توجه به شهدای منا بر آن شدیم تا دبیرخانه چابکی را برای پرداختن به این شهدا در طول سال تأسیس کنیم تا در روزهای مختلف سال به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حادثه منا و شخصیت این شهدا بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha